DEKKA DANCERS - Umíněnost ztracených poprvé na Nové scéně ND
18.10.2010 01:17 |
Poprvé se na Nové scéně představí sdružení Dekka Dancers, jehož základ tvoří členové baletu Národního divadla Tom Rychetský a Viktor Konvalinka. Umíněnost ztracených je komponovaný večer složený ze tří choreografií: Side Effects choreografa Emira Faddy, White is colour of sorrow Hany Turečkové a v premiéře bude uvedena Umíněnost ztracených autorské dvojice Rychetský – Konvalinka s výtvarnou podporou fotografa a mediálního umělce Pavla Hejného.
Nezávislé sdružení profesionálních choreografů a tanečníků s názvem DEKKA DANCERS vzniklo v roce 2009. Zakládajícími členy jsou tanečníci baletu Národního divadla Tomáš Rychetský a Viktor Konvalinka s manažerem Ondřejem Kotrčem a fotografem Pavlem Hejným. Toto sdružení si klade za cíl podporovat mladé talenty zejména v oblasti tance a pohybového divadla, ale také vzájemně mísit umělce různých oborů, prezentovat nové projekty, pořádat semináře a workshopy. Usiluje též o vytvoření kvalitního moderního tanečního tělesa, které v České republice stále chybí a pracuje na nových projektech, především tanečního charakteru, které propojují s ostatními médii.
V současné době má soubor na repertoáru více jak 13 choreografií sočasného tance Toma Rychetského, Hany Turečkové, Viktora Konvalinky, Sylvy Nečasové a Emira Faddy.
Nová scéna Národního divadla, 20. října a 24. listopadu 2010 v 19.00
PERSISTENCE OF LOSERS (Umíněnost ztracených)
Choreografie: Tom Rychetský, Viktor Konvalinka
Hudba: Johann Johannsson, Nine Inch Nails, Death in Vegas, Avalanches, Seal, Diana Washington Tančí: Tom Rychetský, Viktor Konvalinka, Jonáš Dolník, Tomáš Červinka, Natálie Rychetská-Benyovszká, Zuzana Šimáková, Sylva Nečasová, Aya Watanabe Je to taková malá hříčka o hrdinech dnešní doby - o nás, o ženách a mužích, o našich přednostech, dovednostech, o síle i slabosti, radosti, bolesti...
„Superhrdinové jsou zpět!”
(Sylvester Stallone)
WHITE IS COLOUR OF SORROW
Choreografie, kostýmy, scéna světelný design: Hana Turečková Hudba: Alfréd Schnittke (Koncert pro klavír a smyčcový orchestr) Tančí: Alexandre Katsapov, Ivanka Mikešová, Edita Raušerová, Kristýna Němečková, Jade Clayton, Tereza Kučerová, Jiří Waňka
Motto:
Člověk si nevybral, že se narodí a nevybral si, že zemře, v tom spočívá podstata jeho nesvobody. O absurditě světa, kde jsou lidé vtahováni do situací, z nichž není úniku. Pocity naprosté absence pevného bodu v našich životech a nepřekonatelná samota lidského jedince.
Hana Turečková vytvořila choreografii pro šest tanečníků na Koncert pro klavír a smyčcový orchestr (1979) Alfreda Schnittkeho (1934–1998). Jedno z nejznámějších děl napsal autor po svém traumatickém pobytu v nemocnici.
SIDE EFFECTS
Choreografie, koncept: Emir Fadda Hudba: Muse Projekce: Pavel Hejný, Tom Rychetský, Dekka Dancers
Tančí: Tom Rychetský, Sylva Nečasová, Hana Turečková, Kristýna Němečková, Aya Watanabe, Alexandre Katsapov, Tomáš Červinka, Viktor Konvalinka
Jedna z posledních strukturovaných choreografií Emira Faddy (Palestina, mimo jiné spolužák Ohada Naharina) využívá pokaždé nové prostředí, jinou sestavu lidí, momentální náladu, často mění i hudbu, rekvizity (jejich užití či neužití) a hlavně strukturu choreografie, která je pokaždé jiná. Jedná se vyloženě o živé dílo, které se rozrůstá, přizpůsobuje, morfuje... Divák má možnost zažít nějaký nový či oblíbený moment, stejně jako o jiný hezký může přijít – tak jako to přichází v životě...
Nezávislé sdružení profesionálních choreografů a tanečníků s názvem DEKKA DANCERS vzniklo v roce 2009. Zakládajícími členy jsou tanečníci baletu Národního divadla Tomáš Rychetský a Viktor Konvalinka s manažerem Ondřejem Kotrčem a fotografem Pavlem Hejným. Toto sdružení si klade za cíl podporovat mladé talenty zejména v oblasti tance a pohybového divadla, ale také vzájemně mísit umělce různých oborů, prezentovat nové projekty, pořádat semináře a workshopy. Usiluje též o vytvoření kvalitního moderního tanečního tělesa, které v České republice stále chybí a pracuje na nových projektech, především tanečního charakteru, které propojují s ostatními médii.
V současné době má soubor na repertoáru více jak 13 choreografií sočasného tance Toma Rychetského, Hany Turečkové, Viktora Konvalinky, Sylvy Nečasové a Emira Faddy.
Nová scéna Národního divadla, 20. října a 24. listopadu 2010 v 19.00
PERSISTENCE OF LOSERS (Umíněnost ztracených)
Choreografie: Tom Rychetský, Viktor Konvalinka
Hudba: Johann Johannsson, Nine Inch Nails, Death in Vegas, Avalanches, Seal, Diana Washington Tančí: Tom Rychetský, Viktor Konvalinka, Jonáš Dolník, Tomáš Červinka, Natálie Rychetská-Benyovszká, Zuzana Šimáková, Sylva Nečasová, Aya Watanabe Je to taková malá hříčka o hrdinech dnešní doby - o nás, o ženách a mužích, o našich přednostech, dovednostech, o síle i slabosti, radosti, bolesti...
„Superhrdinové jsou zpět!”
(Sylvester Stallone)
WHITE IS COLOUR OF SORROW
Choreografie, kostýmy, scéna světelný design: Hana Turečková Hudba: Alfréd Schnittke (Koncert pro klavír a smyčcový orchestr) Tančí: Alexandre Katsapov, Ivanka Mikešová, Edita Raušerová, Kristýna Němečková, Jade Clayton, Tereza Kučerová, Jiří Waňka
Motto:
Člověk si nevybral, že se narodí a nevybral si, že zemře, v tom spočívá podstata jeho nesvobody. O absurditě světa, kde jsou lidé vtahováni do situací, z nichž není úniku. Pocity naprosté absence pevného bodu v našich životech a nepřekonatelná samota lidského jedince.
Hana Turečková vytvořila choreografii pro šest tanečníků na Koncert pro klavír a smyčcový orchestr (1979) Alfreda Schnittkeho (1934–1998). Jedno z nejznámějších děl napsal autor po svém traumatickém pobytu v nemocnici.
SIDE EFFECTS
Choreografie, koncept: Emir Fadda Hudba: Muse Projekce: Pavel Hejný, Tom Rychetský, Dekka Dancers
Tančí: Tom Rychetský, Sylva Nečasová, Hana Turečková, Kristýna Němečková, Aya Watanabe, Alexandre Katsapov, Tomáš Červinka, Viktor Konvalinka
Jedna z posledních strukturovaných choreografií Emira Faddy (Palestina, mimo jiné spolužák Ohada Naharina) využívá pokaždé nové prostředí, jinou sestavu lidí, momentální náladu, často mění i hudbu, rekvizity (jejich užití či neužití) a hlavně strukturu choreografie, která je pokaždé jiná. Jedná se vyloženě o živé dílo, které se rozrůstá, přizpůsobuje, morfuje... Divák má možnost zažít nějaký nový či oblíbený moment, stejně jako o jiný hezký může přijít – tak jako to přichází v životě...
Tagy: balet, Národní divadlo
Přidej komentář
Ostatní kraje
Katalog
KULTURNÍ PŘEHLEDY PŘEDPOVĚĎ POČASÍ VYHLEDÁVÁNÍ V PIS
Nejnovější přidané:
Muzeum Kouzlo starých časů - Historické oděvy a doplňky 1850-1930
Muzeum Kouzlo starých časů - Historické oděvy a doplňky 1850-1930
KULTURNÍ PŘEHLEDY PŘEDPOVĚĎ POČASÍ VYHLEDÁVÁNÍ V PIS