Divadlo Kámen vstupuje do nového roku futuristickou jízdou na starym rezavym vejfuku
PREMIÉRA: 23. LEDNA 2019 v DIVADLE KÁMEN,
TVŮRČÍ TÝM:
román: Viktor Olegovič Pelevin
struktura a scénář: Petr Odo Macháček
obraz: Jindřich Lerch
foto obrazu: Šárka Těšík
kostýmy: Monika Piecuch Roženková
vejfuk obstaral: David Řeřicha
OBSAZENÍ:
lišky: Zdeňka Brychtová, Lucie Zachovalová, Noemi Purkrábková,
vlci: Vladimir Benderski, Miroslav Paulíček / Jára Šimek, Vít Macháček.
houslemi vyje: Adéla Macháčková
O AUTOROVI:
Viktor O. Pelevin – autor románu Svatá kniha vlkodlaka
Jeden z nejpřekládanějších současných ruských spisovatelů. Pelevin ve svých postmoderních dílech propojuje narážky na život v postsovětském Rusku, populární kulturu, prvky sci-fi a odkazy na východní náboženské směry. Petr Odo Macháček o knize Svatá kniha vlkodlaka řekl: „Kniha mě dostala důsledně postmoderní roztříštěností kapitol i myšlenek. Ty nesourodé střepy se všemi barvami, odstíny, rytmy a hlavně podivně smíchanými tématy a motivy Pelevin nakonec složil v cosi, co poskytuje velký, umělecký, hledající čtenářský zážitek a požitek. Síla radosti, vážnosti, trapnosti a smíchu.“ Další knihy V. Pelevina: Čapajev a prázdnota, Generation P, OmonRa, Helma hrůzy aj.
O HŘE:
Hra Přesně 42 zubů je volnějším pokračováním hry Přibližně dvaatřicet zubů, kterou Divadlo Kámen uvedlo v roce 2016. Román Svatá kniha vlkodlaka známého kontroverzního autora Viktora Pelevina se nyní podruhé stal podnětem k vytvoření inscenace o nadpřirozených bytostech v přirozených podmínkách, o nepovedené proměně v lišku a ve vlka, o šílené jízdě v šíleně moderním auťáku ve stále se zrychlujícím světě, kde je možné vše. Lišky a vlci zde navazují opravdové milostné vztahy, vyprávějí si nesmyslné pohádky o Popelce, zkoumají abstraktní obraz promítaný na zeď. Ze tří lišek se postupně stávají zaměstnankyně automobilového závodu, které na různých místech komorního prostoru divadla vypráví vlkům a divákům o jednotlivých fázích výroby automobilu. Motor automobilu je přece zázrak; a v závěrečné části hry se lišky a vlci společně snaží motor (a nikoli jediný) rozpohybovat, nastartovat. V mytologickém prostoru se ale nerozpohybovává jinak než abstraktně, mysticky, podle individuálních možností, schopností, inklinací. Zda se něco takového může v divadelních podmínkách povést, záleží na různých okolnostech, hercích, divácích, časoprostoru a hlavně na naší představivosti. Vše je nejisté, a o to více vzrušující.
Hra je novým futuristickým kabaretem, pohádkou, rituálem, groteskou, poezií. Hra je o lidských bytostech převtělených do lišek a vlků, o liškách a vlcích převtělených do lidí. Hra je o lidských a zvířecích pudech, o lidských a zvířecích slabostech, o vymoženostech doby a o jejích slabinách, o kvalitě a kvantitě strojů, které možná ani nepotřebujeme. A také o tom, že šťastné konce pohádek jsou vždycky relativní.
A proč název Přesně 42 zubů? Protože tentokrát je jasné, že i když se proměna pravděpodobně nepovede, vlci a lišky mají v této hře hlavní slovo. A lišky a vlci mají přesně 42 zubů…
Více také na www.divadlokamen.cz
Videospot ke shlédnutí zde
Tagy: divadelní hra, divadlo, Divadlo Kámen
Přidej komentář
Muzeum Kouzlo starých časů - Historické oděvy a doplňky 1850-1930
KULTURNÍ PŘEHLEDY PŘEDPOVĚĎ POČASÍ VYHLEDÁVÁNÍ V PIS